• Narrow screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Increase font size
  • Decrease font size
  • Default font size
  • default color
  • red color
„Kopciuszek”-„Cinderella” PDF Drukuj Email

Bajkowa postać pięknego i uczynnego Kopciuszka fascynuje dzieci i dorosłych od wielu już pokoleń. Dla przedszkolaków z oddziału IV ”Bratki” i V „Niezapominajki” 2 lutego odbył się dwujęzyczny teatrzyk (w języku polskim i angielskim) oparty na motywach wspaniałej baśni. „Kopciuszek” wystawiony został w formie teatrzyku KAMISHIBAI czyli ilustrowanych kart z tekstem na odwrocie przedstawiony w postaci papierowych „slajdów”.

23


Dzieci z wielkim zaciekawieniem śledziły historię wykorzystywanej przez macochę i przyrodnie siostry dziewczynki przekonując się, że poprzez dobro, uczciwość i pracowitość można odmienić swój los. Nauczyły się także wrażliwości na krzywdę ludzką i właściwego odnoszenia się do osób bliskich. Niezwykłości i magii przedstawieniu dodawała nastrojowa muzyka, a muzyka
w teatrze odbierana jest przez widza inaczej niż dekoracje i światła, wywołuje wzruszenie pomagające silniej zaangażować się w akcję rozgrywaną na scenie.

4

5

Zastosowanie mikrofonu pozwoliło na zmianę barwy głosu, jego modulację przez panią Natalię a także dzieci, które z wielka ochotą korzystały z mikrofonu; są to elementy edukacji multimedialnej. Teatr pozwala młodemu człowiekowi kształtować własną wizję świata, w takim stopniu, na jaki nie pozwala realne życie. W teatrze właśnie, uaktywnia się fantazja dziecka, a także jego marzenia i zainteresowania. Teatrzyk przygotowany został w ramach rozwijania kompetencji czytelniczych i propagowania kampanii społecznej Cała Polska czyta dzieciom.

67

Od dwóch lat w naszym przedszkoludziała światowa akcja BOOKCROSSING-„książka w podróży”, której celem jest nieodpłatne pozostawianie przeczytanych bajek, książeczek po to, by następny czytelnik mógł je zabrać, przeczytać i przekazać dalej. Dodatkowo podczas przedstawienia realizowano projekt „English is fun”, gdzie na co dzień dzieci mają okazję integrowania się z językiem angielskim. W naszym przedszkolu dzięki teatrzykom dwujęzycznym dzieci w naturalnych sytuacjach przyswajają z łatwością drugi język.

89

10

1

11