• Narrow screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Increase font size
  • Decrease font size
  • Default font size
  • default color
  • red color
"COŚ Z NICZEGO" PDF Drukuj Email

W Przedszkolu nr 6 dzieci podczas zajęć poznają podstawowe pojęcia z zakresu ekologii i ochrony środowiska, wiedzą, jak ważne jest segregowanie odpadów, podejmują działania mające na celu zmniejszenie ilości odpadów w przedszkolu i gospodarstwie domowym. Nauczycielki w ramach tematów kompleksowych wprowadzają różne pojęcia związane z ekologią, aby już od najmłodszych lat „zaszczepiać” umiejętność właściwego współżycia ludzi z przyrodą.

1

2

W oddziale IV „Bratki” 5 grudnia zostały zorganizowane warsztaty plastyczne z zakresu ekologii pt: „Coś z niczego” aktywizujące nie tylko dzieci, ale i „wciągające” rodziców w problematykę wtórnego wykorzystania odpadów. W ten sposób dzieci przenoszą zdobyte wiadomości i nawyki proekologiczne na teren rodzinnego domu, mobilizując wszystkich domowników.

Dzieci z udziałem rodziców przygotowały ozdoby o tematyce świątecznej. Powstały bardzo ciekawe i ładne prace wykonane z przeróżnych odpadów – plastikowych opakowań, skrawków materiału, papieru, tektury, rolek po papierze, foli itp. Była to wspólna zabawa plastyczna, licznie przybyli rodzice wykazali się dużym zaangażowaniem i z zapałem wszyscy stworzyli piękne prace, które stały się motywem świątecznej dekoracji lub ozdoby choinkowej.

3

4

Prace wykonały również dzieci z rodzicami z pozostałych oddziałów grupowych, które zostały zaprezentowane na wystawie ekologicznej w szatni przedszkola.

„Bratki” przygotowały również plakat: „Nasz domowy kodeks ekologiczny”, zachęcający do właściwych postaw na rzecz przyrody, takich jak oszczędność wody, energii elektrycznej, właściwe postawy podczas wyjazdów np. do lasu itp. oraz przestrzenna makieta wykonana przez Krystiana z oddziału IV oraz Weronikę z oddziału I z udziałem rodziców „Przydomowa oczyszczalnia ścieków”. Praca została wykonana z odpadów.

5

6

Mając na uwadze aspekt wychowawczy właśnie na takich przykładach uświadamiamy dzieciom wspólnie, jak ważna jest ochrona środowiska naturalnego, jaki jest cel recyklingu oraz ukazujemy różne możliwości powtórnego wykorzystania niepotrzebnych już rzeczy. W starszych grupach wiekowych nauczycielki każdego dnia spośród dzieci wyznaczają „ekostrażników”, którzy strzegą właściwych postaw wśród kolegów.

Możemy śmiało powiedzieć, że problemy ochrony środowiska, które poruszamy z przedszkolakami oddziałują pozytywnie na całe środowisko rodzinne.

Dla wszystkich uczestników przygotowano niespodziankę.

7

8

9

10

11

12