• Narrow screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Increase font size
  • Decrease font size
  • Default font size
  • default color
  • red color
SYSTEM WARTOŚCI PREFEROWANYCH PRZEZ PRZEDSZKOLE NR 6 PDF Drukuj Email

1. Budowanie poczucia tożsamości regionalnej i narodowej – szanowanie tradycji.

2. Wrażliwość na potrzeby innych, szacunek dla osób starszych .

3. Rodzina – umacnianie więzi rodzinnych, wspieranie działań wychowawczych.

4. Dbałość o zdrowie (fizyczne, psychiczne, społeczne i emocjonalne) oraz zachowania przyjazne przyrodzie – doskonalenie sposobu realizacji koncepcji zrównoważonego rozwoju.

5. Uczenie odróżniania dobra od zła.

6. Przestrzeganie zasad sprawiedliwości i uczciwości.

7. Wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, tworzenie warunków do budowania postaw twórczych odpowiednio do jego indywidualnych potrzeb i możliwości.

 Przedszkolak ma prawo

  • Posiadać i wyrażać swoje zdanie, swoje uczucia,
  • Uczestniczyć we wszystkich formach aktywności proponowanych przez przedszkole,
  • Przebywać w warunkach zapewniających bezpieczeństwo,
  • Zdobywać wiedzę i bawić się,
  • Do swojej prywatności, samotności i niezależności,
  • Do snu i wypoczynku,
  • Do nienaruszalności cielesnej,
  • Do zaspokojenia swoich potrzeb,
  • Do indywidualnego tempa rozwoju,
  • Do pomocy ze strony nauczyciela gdy tylko tego potrzebuje.

Przedszkolak ma obowiązek

Stosować formy grzecznościowe w stosunku do kolegów i osób dorosłych,

Być uprzejmym,

Dbać o bezpieczeństwo swoje i kolegów,

Przestrzegać zasad obowiązujących w grupie,

Respektować polecenia nauczyciela,

Dbać o książki i zabawki,

Sprzątać zabawki po zakończonej zabawie,

Nieść pomoc rówieśnikom a szczególnie młodszym kolegom,

Wywiązywać się z powierzonych zadań,

Szanować własność innych,

Jasno okazywać co myśli i czuje,

Szanować godność i wolność drugiej osoby.

Opracowując ,,Kodeks postępowania”, musimy zarówno wspierać i motywować je do przestrzegania obowiązujących norm i zasad, jak również konsekwentnie egzekwować go. Skutecznym środkiem wychowania są nagrody, pochwały oraz kary.

Podstawowe formy nagradzania

  • Pochwała indywidualna,
  • Pochwała wobec grupy,
  • Pochwała wobec społeczności przedszkolnej
  • Pochwała przed rodzicami,
  • Udostępnienie atrakcyjnej zabawki,
  • Drobne nagrody rzeczowe w formie dyplomów,emblematów, znaczków itp.


Podstawowe formy karania

 

  • Upomnienie słowne indywidualne,
  • Upomnienie wobec grupy,
  • Poinformowanie rodziców o przewinieniu,
  • Odsunięcie od zabawy (na chwilę),
  • Zastosowanie aktywności mającej na celu rozładowanie negatywnych emocji.

 

Przedszkolakowi nie wolno

 

  • Bić, popychać, wyrządzać krzywdy innym,
  • Przezywać innych,
  • Wyśmiewać się z innych,
  • Przeszkadzać innym w zabawie i pracy,
  • Niszczyć pracę innych,
  • Krzyczeć i hałasować,
  • Biegać w sali zajęć,
  • Niszczyć zabawek i innych przedmiotów w przedszkolu.

                                                        W PRZEDSZKOLU NR 6 DZIECKO
  • Znajduje możliwość indywidualnego rozwoju i aktywności twórczej ,
  • Zdobywa wiedzę i umiejętności dzięki uczestnictwu w ciekawych zajęciach, obcowaniu ze sztuką, uczestnictwu w różnorodnych imprezach środowiskowych,
  • Czuje się bezpiecznie w życzliwej, dobrej, bezstresowej atmosferze,
  • Poznaje swoje prawa i obowiązki,
  •  Osiąga gotowość szkolną.

PRZEDSZKOLNY SYSTEM WARTOŚCI DLA DZIECI

  • Dbałość o higienę ciała i estetyczny wygląd,
  • Dbałość o porządek w sali,
  • Odpowiedzialność w pełnieniu dyżurów,
  • Kulturalne zwracanie się do kolegów, koleżanek oraz osób dorosłych,
  • Podporządkowanie się regułom i zasadom panującym w grupie (wg kodeksu, umów grupowych),
  • Zgodna zabawa z dziećmi,
  • Odpowiedzialność w pełnieniu powierzonych zadań,
  • Okazywanie troskliwości wobec osób chorych i słabszych,
  • Okazywanie szacunku osobom starszym,
  • Szanowanie pracy własnej oraz kolegów i koleżanek,
  • Kulturalne zachowanie podczas zabaw, posiłków, w miejscach publicznych,
  • Nie stosowanie przemocy wobec innych,
  • Tolerancja wobec odmienności innych,
  • Znajomość praw i obowiązków przedszkolaka.