• Narrow screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Increase font size
  • Decrease font size
  • Default font size
  • default color
  • red color
UMOWY OPARTE NA SYSTEMIE WARTOŚCI PDF Drukuj Email
  • dbałość o higienę ciała i estetyczny wygląd
  • dbałość o porządek w sali
  • odpowiedzialność w pełnieniu dyżurów
  • kulturalne zwracanie się do kolegów, koleżanek oraz osób dorosłych
  • podporządkowanie się regułom i zasadom panującym w grupie
  • zgodna zabawa z dziećmi
  • odpowiedzialność w pełnieniu powierzonych zadań.
  • okazywanie troskliwości wobec osób chorych i słabszych
  • okazywanie szacunku osobom starszym
  • szanowanie pracy własnej oraz kolegów i koleżanek
  • kulturalne zachowanie podczas zabaw, posiłków, w miejscach publicznych
  • nie stosowanie przemocy wobec innych
  • tolerancja wobec odmienności innych
  • znajomość praw i obowiązków przedszkolaka

SYSTEM NAGRÓD

  • nagradzanie dziecka przez nauczyciela uznaniem i pochwałą indywidualnie lub w obecności grupy
  • nagradzanie dziecka pochwałą wobec grupy lub pochwała przed rodzicami
  • darzenie dziecka szczególnym zaufaniem np. zwiększając zakres jego samodzielności
  • drobne nagrody rzeczowe np. dyplom uznania, odznaka, naklejki itp.
  • dostęp do atrakcyjnej zabawki
  • atrakcyjne spędzenie czasu, atrakcyjna zabawa w grupie
  • list gratulacyjny do rodziców

NAGRADZAMY ZA:

  • stosowanie ustalonych umów i zasad
  • wysiłek włożony w wykonane zadanie
  • pełnienie podjętych obowiązków np. obowiązek dyżurnego
  • bezinteresowną pomoc innym
  • stosowanie zasad ochrony przyrody
  • aktywny udział w wyznaczonych  zadaniach

ZNACZENIE NAGRÓD

  • umacnia w dziecku wiarę we własne siły,
  • realizuje potrzebę uznania i sukcesu,
  • zachęca do podejmowania coraz trudniejszych zadań,
  • dostarcza dodatnie uczucia ( radość i dobre samopoczucie )
  • wzmacnia więzi uczuciowe z osobami nagradzającymi.

SYSTEM KAR:

  • tłumaczenie i upominanie dziecka przez nauczyciela indywidualnie lub w obecności grupy
  • tłumaczenie i upominanie dziecka w obecności rodziców
  • wyrażanie przez nauczyciela smutku z powodu zachowania dziecka
  • upomnienie dziecka – przedstawienie następstw zachowań dziecka – skłonienie do autorefleksji
  • czasowe odebranie przyznanego przywileju np. utrata na jakiś czas funkcji dyżurnego
  • czasowe pozbawienie dziecka na jakiś czas atrakcyjnej zabawki lub udziału w zabawie.

KARAMY ZA:

  • nieprzestrzeganie ustalonych norm i zasad obowiązujących w grupie i przedszkolu
  • stwarzanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu własnemu i innych
  • zachowania agresywne
  • niszczenie wytworów pracy innych
  • celowe nie wywiązywanie się z podjętych obowiązków.

Opracował zespół ds. wychowania